Kultuurielu Eestis taastub jõudsalt. Aasta 2022 kokkuvõte

2022. aasta lõpp näitas, et Eestis läheb meelelahutusel hästi ning koroonapiirangute ajal kokku kuivanud meelelahutusturg on saavutamas endist hiilgust. Piirangutega alanud aasta lõppes positiivsel noodil.

Piletilevi tegi rekordilise viimase kvartali nii Eestis kui ka kõigi Balti riikide peale kokku. Eestis ületas viimase kvartali eelmüügi rahaline maht 2019. aasta sama perioodi näitajat 26%-ga.

Häid noote näitab ka Piletilevi Kinkepiletite taastunud müügimaht. Viimases kvartalis investeerisid inimesed lisaks järgmise aasta suursündmuste pääsmetele Piletilevi Kinkepiletisse 562 tuhat eurot.

Ürituste piletihindade tõus on kolme aasta võrdluses olnud mõõdukas
2022. aastal toimunud üritustele müüdud keskmised pileti hinnad kasvasid võrreldes 2019. aastaga Teatri kategoorias 7% ja Muusika kategoorias keskmiselt 17%. Teisel poolaastal toimunud üritustele müüdud keskmine pileti hind ületas kolme aasta tagust võrdlusperioodi 21%-ga.
Tähelepanuväärt on seegi, et esimese hooga lähevad täna kallimate hinnaklassidega piletid. See ilmestab hästi seda, et kultuuri- ja meelelahutuselamuse puhul on korraldaja ja artisti poolt pakutava toote hind indikaatoriks, mis annab ka tarbijale vastavalt väärtustunnetuse.
Piletilevi.ee kodulehel üle 3 miljoni sündmuse otsingu
Aastal 2022 kasutas sündmuste otsinguvõimalust Piletilevi.ee Marketplace’is 1 332 617 külastajat, unikaalseid otsinguid sooritati koguni 3 309 801. Selle aasta esimesel kvartalil oli kodulehe külastatavus veel osaliselt mõjutatud pandeemiaaja piirangutest, kuid aasta teise poole külastatavus näitas meelelahutusturu kiiret taastumist. Mitmel kuul ületas Piletilevi kodulehe tegelike külastuste arv miljoni piiri. Prognooside kohaselt jõuab järgmisel aastal see maht taas 11-12 miljoni külastuseni.
Külastuste allikatest tuleb üle 50% otse, 28% suunamistest, 18% otsingumootoritest ja 4% sotsiaalmeedia kaudu. Vaid 37%-le kahanenud põrkemäär (bounce rate) viitab sellele, et inimestel on Piletilevi.ee lehe vastu sisuline huvi ja Marketplace on kliendile väärtust pakkuv.
Tarbijakäitumise suurima muutusena viimastel aastatel näeme nutitelefonide populaarsuse jätkuvat kasvu. Võrreldes aastaga 2019 külastati mullu Piletilevi.ee kodulehte mobiiliseadmetest 11% rohkem. Statistika kohaselt tehakse 43% piletite internetiostudest täna mobiiliga.
Platvormi arendus jätkub täie hooga
2022. aastal jõudsime uue platvormi arendusega etappi, kus korraldajad saavad Piletilevi uues korraldajakeskkonnas teostada mugavalt oma müüke ja broneeringuid, seda nii arvutis kui ka mobiilis. Samuti on võimalik näha uue aruandluse Beta versiooni.
Sel aastal jätkame hoogsalt tarkvaraplatvormi arendustega. Pidevalt täienevad ka korraldajate praegused aruannete ja funktsionaalsusvõimalused. Aasta teises pooles on plaanis korraldajani tuua lihtsama struktuuriga ürituste ise sisestamise lahendus. Uuendame ka piletikontrollisüsteeme.
Tegutseme täna aktiivselt uue portaali kujunduse ja funktsionaalsuste loomisega. Uus portaal saab rohkem arvestama kasutaja huvisid ning sealhulgas lihtsustab piletite jagamist sõpradega.
Kokkuvõtteks oleme alanud aasta osas põnevil ja positiivselt meelestatud – see tuleb nii turuootuste kui ka Piletilevi poolsete uudiste mõttes paljulubav.

Viimased PLogi postitused

207

müügipunkti üle Eesti

Ka tänapäeval meeldib inimestel osta pileteid füüsilisel kujul. Sellepärast kasutabki Piletilevi suurt müügipunktide võrku, milles on kakssada seitse asukohta paberpiletite mugavaks soetamiseks. Sealhulgas saab pääsmeid osta erinevate kultuuriasutuste kassadest, Circle K teenindusjaamadest, infoletiga varustatud Selveri, Rimi, Prisma ja Coop Maksimarketi kauplustest üle Eesti.

110 155

sotsiaalmeedia jälgijat

Postitame Facebookis üle 73 700 inimesele eesti ja üle 32 000 inimesele vene keeles. Lisaks on meil üle
4 300 jälgija Instagramis.

8 274 924

veebikülastust mullu

Aastal 2022 külastati Piletilevi.ee marketplace'i kokku 8 274 924 korda. Sündmuste otsinguvõimalust kasutas meie kodulehel 1 332 617 külastajat, unikaalseid otsinguid sooritati 3 309 801.

134 057

uudiskirja saajat

Iga nädal edastame kultuuriuudiseid enam kui 130 000 inimesele. Saadame uudiskirja välja kahes keeles. Lisaks on võimalik tellida ka teematilist või üritusepõhist eriuudiskirja.