Ole leitav! 33% piletiostudest tehakse Piletilevi.ee otsingumootori abil

On teada, et positiivne emotsioon on kauba valimisel ning edasise ostu sooritamisel äärmiselt oluline. Kultuurisündmuste puhul omab see veelgi suuremat tähtsust, sest ürituste näol pole tegemist igapäevase tarbekaubaga, mis pikemalt mõtlemata igal teisel nädalal jälle tee ostukorvi leiab.

Erinevatelt paljudest teistest kaubakategooriatest, kus toodetel pole otsest realiseerimiskuupäeva, mängib piletimüügis kriitilist rolli ajafaktor. Korraldaja peab pääsmed ära müüma kindlaks kuupäevaks ehk sündmuse toimumispäevaks. Samuti on korraldajate soov müüa võimalikult palju pileteid juba varakult ette, sest müük viimasel hetkel või kohapeal uksel on ennustamatu.

Kuna kõikvõimalike kultuurisündmuste hulk aina kasvab, siis ürituse hea nähtavus ja kiire leitavus on peamised märksõnad heade müügitulemuste saavutamisel.

foto: Retrobest Festival

Pilet kui investeering

Piletid kultuurisündmustele on emotsionaalne ost. Samuti on see omamoodi investeering, mis vajab eelnevat kaalumist ja arutamist. Esiteks on tegemist arvestatava kuluga ning kuna üritustel käiakse sageli koos lähedaste, sõprade või kolleegidega, tuleb nendega eelnevalt plaani pidada. Kui lõpuks on piletiostu otsus valmis küpsenud, tuleb mängu nö. kauba saadavus ehk ürituse hea nähtavus ja kiire ning lihtne leitavus. Kogemus näitab, et selleks hetkeks, kui plaan sündmust külastada on paigas ei pruugi iga inimene enam sündmuse täpset nimetust või toimumiskuupäeva mäletada. Selle informatsiooni hankimiseks suundub klient enamikel juhtudel Piletilevi.ee otsingusse.

Mis aga juhtub, kui kultuurihuviline ei leia esmaotsimisel Piletilevist üles sobivat või soovitud üritust, sest seda pole kultuuri- ja meelelahutuse marketplace’i müüki pandud?

Potentsiaalne piletiostja võib mõelda näiteks, et piletid on juba välja müüdud, mingil põhjusel pole nad veel müüki jõudnud või teeb ta midagi valesti ning ei oska üritust üles leida. Ükskõik mis on põhjuseks, jääb kliendil antud ürituse piletiost vormistamata. Puudub igasugune kindlus selle kohta, kas inimene asub mõne aja pärast üritust veelkord internetiavarustest otsima. Võimalik, et järgmisel hetkel pole ta enam otsustatud rahalise väljaminekuga nõus või on tekkinud juba uued plaanid. Võimalik, et potentsiaalne klient otsustab kulutada raha hoopiski mõnele teisele üritusele, mida ta Piletilevi.ee kodulehel surfates või otsides leiab.

Ole leitav!

25-aastase ajalooga Piletilevi koduleht on kultuurihuvilistele kujunenud esmavalikuks sündmuste otsimisel. Olgu see konkreetse ürituse teadlik otsing, võimalike huvitavate sündmuste otsing valitud toimumisperioodi jooksul, otsing lemmikžanri või toimumiskoha järgi.

Piletilevi otsingupäringute statistika näitab, et ka juhtudel, mil korraldaja suunab reklaamiga inimesi mujale pileteid ostma, tuleb väga suur hulk potentsiaalseid kliente üritust otsima just Piletilevi.ee kodulehele. Suuremate sündmuste puhul räägime me tuhandetest otsingupäringutest ürituse kohta.

Näitena saab siin tuua ühe suure meediakampaaniaga müüki paisatud ürituse. Antud sündmus polnud müügis Piletilevis ning reklaamimaterjalides kutsuti inimesi pileteid ostma teisest piletikeskkonnast. Aktiivse reklaamikampaania algfaasis kogus aga kõnealune üritus Piletilevi.ee platvormil 11 500 unikaalset otsingut. Müügialguse kampaaniale järgnenud nädalatega lisandus veel pea 6000 otsingut.

Kokku neljakuulise müügiperioodi jooksul on mujal müügis olnud üritust otsitud Piletilevi veebiplatvormilt üle 17 000 korra. Oleks ilmselge spekulatsioon püüda nende numbrite juures ennustada võimalikku müümata jäänud piletite kogust ja hukka läinud reklaamiraha. Või saamata jäänud piletitulu, mida on potentsiaalselt suurema müügiedu juures võimalik genereerida kallima piletihinna näol – kui kasutada dünaamilist hinnastust.

Meie statistika näitab ka seda, et 33% kogumüügist moodustavad piletiostud, mis on tehtud otsingumootori abil. Ehk need on ostud, mida on sooritanud inimesed, kes kasutasid Piletilevi.ee kodulehel sündmuste otsingut. Sellist tulemust on suuteline pakkuma marketplace, kus on korraga müügis üle 2 000 kultuurisündmuse.

Sündmuste otsinguvõimalust kasutab meie kodulehel pea iga viies külastaja, tehes keskmiselt 2,45 otsingupäringut. Märtsikuus kasutas otsingut 92 000 külastajat, unikaalseid otsinguid sooritati ligi 227 000. Koos turu avanemisega kasvavad need numbrid järgmistel kuudel kindlasti.

Otsingu kasutajate kõrge osakaal piletiostus viitab sellele, et inimene saab impulsi erinevatest info- ja reklaamikanalitest, kuid ostuotsuseni jõudmiseks peab ta enne kooskõlastama investeeringu pere, sõprade, kalendri ja isikliku eelarvega. Kui vastav ahel on läbitud, asutakse üritust ja pileteid otsima ja ostma. Esmaseks sihtpunktiks valdkonna tuntuim marketplace.

Otsingu- ja külastusstatistika (märts 2022)

Piletilevi.ee külastusi kokku

508 059

Otsinguga külastuste arv

92 414

Otsingut kasutanud külastuste osakaal

18,19%

Unikaalseid sündmuste otsinguid

226 640

Keskmine otsingute arv per külastus

2,45

Sirvitud lehekülgi külastuse kohta

5,22

Otsingute kaudu ostude osakaal

33%

Sündmuste otsingupäringute arvu TOP 5 (märts 2022)

Terminaator 35 (Saku Suurhall)

6 137

Måneskin (Saku Suurhall)

5 393

Maskis Laulja (TV3 stuudio)

3 224

Tänu sulle, ABBA (erinevad kohad)

2 956

Rammstein (Tallinna lauluväljak)

2 832

Viimased PLogi postitused

207

müügipunkti üle Eesti

Ka tänapäeval meeldib inimestel osta pileteid füüsilisel kujul. Sellepärast kasutabki Piletilevi suurt müügipunktide võrku, milles on kakssada seitse asukohta paberpiletite mugavaks soetamiseks. Sealhulgas saab pääsmeid osta erinevate kultuuriasutuste kassadest, Circle K teenindusjaamadest, infoletiga varustatud Selveri, Rimi, Prisma ja Coop Maksimarketi kauplustest üle Eesti.

110 348

sotsiaalmeedia jälgijat

Postitame Facebookis üle 73 700 inimesele eesti ja üle 32 200 inimesele vene keeles. Lisaks on meil üle
4 400 jälgija Instagramis.

1 332 784

veebikülastust märtsis

Käesoleval aastal külastati Piletilevi.ee marketplace'i kokku 5 014 155 korda. Sündmuste otsinguvõimalust kasutas meie kodulehel 685 158 külastajat, unikaalseid otsinguid sooritati 1 655 572.

134 057

uudiskirja saajat

Iga nädal edastame kultuuriuudiseid enam kui 130 000 inimesele. Saadame uudiskirja välja kahes keeles. Lisaks on võimalik tellida ka teematilist või üritusepõhist eriuudiskirja.